072-3713936

קידום אורגני

תמנוה קטגוריה - קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל

מה זה קידום אורגני בגוגל? הרבה מאוד עסקים בונים אתרים לעסק ובזה הם בטוחים שהעניין מסתכם. אנשים טועים לחשוב שהאתר ייכנס מהר ובלי בעיות לתוצאות החיפוש בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, נדמה להם כי אין סיבה שגולשים לא יגיעו אל האתר ויגלשו בו, שלקוחות יבצעו רכישות או יפנו לעסק.

אתר אינטרנט הוא בהחלט כלי טוב ואפקטיבי ביותר להגברת המודעות לעסק שלכם, למשיכה של לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים.

בימינו, הזירה המסחרית באינטרנט שינתה את פני תרבות הצריכה והתנהגות הצרכנים, הודות לאתרים המאפשרים הזמנות אונליין, יש פעילות ענפה של מסחר בפלטפורמה הווירטואלית.

אבל חשוב להבין ולהפנים, שעל מנת שהאתר שלכם אכן ישרת את המטרות של העסק ויעמוד ביעדיו, תהיו חייבים ליצור חשיפה, ולהגדיל אותה באופן מתמשך, על ידי קידום של האתר. מעבר לכך שהאתר, מוצלח ואטרקטיבי ככל שיהיה, נמצא ברשת, תהיו חייבים לחשוף אותו ולהביא אליו קהל גולשים. אמצעי בטוח ויעיל לכך, הוא לעשות קידום אורגני בגוגל.

קידום אורגני בגוגל – השקעה משתלמת

 

יש מגוון של פעולות קידום שכדאי וחשוב ליישם כדי לזרז עליות במיקומים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, לפי הביטויים הרלוונטיים אותם הגולשים מחפשים. בגוגל יש שני ערוצי קידום אחד בתשלום – קידום ממומן, והשני קידום אורגני – קידום אורגני בגוגל, משמעו כביכול, קידום 'טבעי' ללא התערבות של דחיפה ממומנת בכסף.

בימינו אין שום דבר בחינם, ועל המיקומים הטובים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אלה שייגרמו לגולשים להיכנס לאתר שלכם, יש הרבה מאוד תחרות בכסף.

קידום אורגני הוא תהליך ויעיל לטווח הרחוק, הוא מביא קהל יעד איכותי לאתר, שכן הגולשים הרלוונטיים כבר מחפשים אתכם, או את המוצר/השירות שאתם מציעים, והופעה בתוצאות חיפוש ראשונות תחבר אליכם את אותם המחפשים בקלות והכי חשוב ללא תלות בפרסום ממומן – הקליקים לא עולים כסף

איך העבודה על קידום אורגני מתבצעת בפועל

 

שלב ראשון בקידום אורגני – הבנת העסק

טרם מתחילים צריך להבין את הצרכים, הייחודיות, אילו מוצרים או שירותים מניבים הכי הרבה רווח עבור העסק ועוד שאלות רבות כמו כמה זמן האתר קיים, מי המתחרים שלו  עולות בפגישת התנעה ראשונה עם הלקוח. מפגישה זו חברת הקידום יוצאת לשלב הבא ולמחקרים.

שלב ב' – מחקר ביטויים ומחקר מתחרים

עם הנתונים שאספנו בשלב הראשון אנחנו ניגשים למלאכה, עם כלים רבים אנחנו למדים איך אנשים מחפשים את התחום שלכם באופן ישיר ובאופן עקיף וגם כמה אנשים מחפשים בכל חודש את הביטויים.

במקביל למחקר זה מתבצע מחקר על כל המתחרים שלכם , על מה הם מדורגים בגוגל, מהיכן מגיעה עיקר התנועה, כמה הם כתבו על נושאים מסוימים, מהירות טעינת האתר שלהם ועוד אין ספור פרמטרים.
בסיום שלב זה אנחנו ערוכים לבנות אסטרטגיה הבנויה מהבנת המתחרים וחיפוש האזורים בהם נוכל להיות יותר טובים.

שלב ג' – שיפורים טכניים טרם תחילת יישום האסטרטגיה השיווקית

רגע לפני שמתחילים בפעולות צריך לוודא שהאתר תקין, מהיר, ידידותי למשתמש, ידידותי למובייל, תגיות ה HTML שלו תקינות ,מפות אתר ועוד אין ספור פרמטרים טכניים שתיקונם/שדרוגם יתרום רבות להצלחת הפרויקט.

כל חברה השוקלת לקחת שירותי קידום אתרים אורגני – SEO  חייבת להיות מודעת שהעבודה היא משותפת וידרשו שינויים ופיתוחים שונים וחובה להיות ערוכים להקצאת משאבי פיתוח בהתאם להמלצות חברת קידום האתרים, ללא נכונות ההשקעה בקידום תרד לטמיון.

שלב ד' – סוף סוף שיגרת קידום האתר באופן אורגני בגוגל

לאחר שביצענו אין ספור התאמות, שיפורים טכניים ומחקרים הגיע הזמן לצאת לדרך. מכאן חברת הקידום לוקחת את הביטויים שהכי חשובים לעסק ומכינה תכנית פעולה שבסיומה המטרה היא להיות בטופ 3 בתוצאות החיפוש בגוגל.

אז איך זה קורה בפועל שאלתם ?

חברות רציניות בעולם ה SEO (אנחנו 😉 ) עובדות על פי ניתוח נתונים ולא על פי רגש מה שאומר שכל צעד שנעשה מנוטר, מסומן על ציר הזמן ונבדק על מנת לראות איך השינוי השפיע על התוצאות בגוגל, אם השינוי הוא חיובי למדנו והמשכנו באותו קו המחשבה להצלחות נוספות , אם לא אז משנים כיוון וכך מבצעים ניסויים באופן שוטף על האתר.

עבודת הקידום האורגני מתבצעת בכמה מישורים:

עבודה על האתר ברמה הטכנית ON-SITE

 

עבודה זו משתנה בין אתר לאתר רבות , אתרים ותיקים נזקקים לטיפול רחב בבעיות טכניות וזאת משום שעם השנים הצטברו עוד ועוד עמודים תקולים, בעיות מהירות, תמונות שבורות , חוסר בכותרות ברמת הקוד ועוד. כל זאת לעומת אתרים קטנים וחדשים שעדיין לא הספיקו לצבור תקלות ושם העבודה הטכנית מצטמצמת לרמת השיפורים בעיקר ופחות לרמת התקלות.

כמובן שאנחנו אוהבים תקלות , ככל שיש יותר תקלות כך השיפור בדירוגים ובתנועה של אתר יורגש מהר יותר.

אופטימיזציה של עמודים ספציפיים לטובת דירוג טוב יותר –  ON-PAGE

כשמסתכלים על דירוגים מסתכלים על עמודים ספציפיים, מה הם מדרגים, מי העמודים המתחרים בהם ועל פי הנתונים המתקבלים מבצעים שינויים בעמוד ספציפי. תהליך זה נקרא טרגוט עמוד , השינויים יכולים לכלול שינויים בכותרות, תוכן, תמונות , טיפול במהירות טעינת העמוד , בניית קישורים חיצוניים לעמוד ועוד פעולות העוזרות לשפר את כוחו של העמוד הספציפי. פעולה זו חוזרת על עצמה בשגרה ובכל פעם משפרים עוד ועוד עד להגעה למצב האופטימלי עבור אותו העמוד.

עבודה מחוץ לאתר, בניית קישורים וסמכות מחוץ לאתר – OFF-SITE

תחשבו על אתרים אחרים כמו ממליצים בעולם האמיתי, ככל שימליצו לכם יותר אנשים על נותן שירות מסויים כך תעריכו את המקצועיות שלו יותר וכך גם תשקלו לבחור בו לבצע עבודה עבורכם.

באותה הדרך פעול האלגוריתם של גוגל , הוא בודק כמה אתרים "המליצו" עליכם, המלצה = קישור לאתר שלכם. ככל שיותר אתרים רלוונטים בעלי סמכות יקשרו אליכם/"ימליצו" עליכם כך גוגל ייחס לכם יותר ויותר רלוונטיות ומכאן גוגל יחשוף אתכם יותר והמיקומים ישתפרו. שיטה זו נקראת בניית קישורים והיא נעשת בזהירות רבה תחת שמירה על מצב בו הקישורים נראים כאילו נבנו באופן טבעי.

 

כל הפעולות הללו יחדיו יוצרות אתר מנצח, אתר השולט בתחומו בתוצאות החיפוש אבל חייבים לתאם ציפיות ולהבין כי קידום אתרים אורגני הוא תהליך, התוצאות בו לא מגיעות מייד כמו בקידום ממומן ,זה לוקח זמן – בדרך כלל בטווחים של בין 3-6 חודשים לפני שהתוצאות מתחילות להגיע.

 

 

 

דילוג לתוכן