ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין באינטרנט

מה זה בפועל ניהול מוניטין באינטרנט ? השירות מתייחס למוניטין – ההתרשמות מהעסק שלכם, ברשת – בכל המדיות הדיגיטליות, ברשתות החברתיות, גוגל, יוטיוב וכן הלאה.
הטיפול מתמקד בעיקר באזכורים המתקשרים אליכם ברשת האינטרנט.
בכתבה זו תבינו במה כרוכה עבודת ניהול מוניטין באינטרנט עבור העסק שלכם, בדגש על גוגל.
ניהול מוניטין (ORM – Online Reputation Management) הוא תחום מבוקש מאוד כיום, כשיש כוח רב להתנהלות עסקית ולהתנהגות צרכנית באונליין.
עם הזמן, יותר ויותר עסקים, וגם גולשים פרטיים, נפגעים כאשר חיפוש שמם או שם העסק שלהם בגוגל מוביל לתוצאות מבישות ולא רצויות.

בימינו, כל אחד פונה לחיפוש מהיר באינטרנט לפני שהוא מבצע פעולת רכישה/הזמנת שירות או פונה. זה רק טבעי שנרצה לקבל מושג ומידע לפני שנזמין מוצר או נשלם על שירות מסוים.

למעשה מה שקורה, זה שהבסיס להתרשמות הראשונית מהעסק שלכם עברה לפלטפורמת הדיגיטל.
להלן מספר דוגמאות לאזכורים שליליים בתוצאות חיפוש בגוגל, שמומלץ לטפל בהם:
כתבה שלילית או תוכן שכולל אזכור בהקשר לא מחמיא באתר חזק/מוכר עם תנועת גולשים רבה.
ביקורת שלילית שפורסמה על מוצר/שירות/כל קניין רוחני, וגוגל מאנדקס בתוצאות החיפוש שלו.
פרסום פסקי דין שליליים הגלויים לציבור (כמו באתר 'תקדין')

פרסום דיון שלילי מתוך פורום ברשת

פרסום פוסט שלילי בבלוג ברשת

סרטונים שליליים בהקשר אליכם, שפורסמו ביוטיוב ומופיעים בתוצאות החיפוש
ניהול מוניטין באינטרנט – מה עושים כשיש הרבה אזכורים שליליים?
למה פוגעים בכם ככה? שאלה מצוינת. תמיד יהיו מי שיבחרו להעלות ביקורת שלילית, לחזק לאזכור שלילי או לעשות שיימינג, בין אם על רקע אישי או לא, אי אפשר לדעת מי יחליט לשים אתכם על הכוונת.
נכון, מדובר במצב לא נעים בלשון המעטה, ומעבר לאי הנעימות, המוניטין השלילי מחליש את מוניטין החיובי שלכם באינטרנט, וכמובן, עשוי להרחיק לקוחות, ולפגוע בפעילות העסקית שלכם.
אבל – יש מה לעשות בנידון ואפשר להשפיע על התוצאות בגוגל ועל מה יעלה בתוצאות לאחר חיפוש. מה שכן, זה מצריך לא מעט זמן, השקעה, סבלנות ואורך רוח. כמובן שהכל תלוי בחומרת המצב.
במקרים בעייתיים, כשיש הרבה תוצאות שליליות ממקורות חזקים, הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לעזרה מגורם מקצועי. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

5 דרכים בסיסיות לטיפול במוניטין שלילי באינטרנט

  1. השקעה בנוכחות חיובית בסושיאל מדיה – אם עדיין אין לכם דף פייסבוק עסקי, צרו דף כזה עם שם החברה. שימו לב להגדיר את השם כפי שהגולשים מחפשים אותו בגוגל.
  2. יוטיוב (שייך לגוגל)- סרטוני יוטיוב עולים ומקודמים יפה בתוצאות, בהתאם לחיפושים מסוימים.
  3. פתחו בלוגים חינמיים. יש די הרבה פלטפורמות שתוכלו להשתמש בהן לטובת המטרה, תפוז, סלונה, קפה דה מרקר Tumblrועוד. זכרו כי לא מספיק לפתוח בלוגים, תהיו חייבים גם לתחזק אותם ולפרסם בהם תכנים.
  4. לפעול באופן ישיר להסרת האזכור השלילי– אם יש לכם אפשרות כזו, תמיד תוכלו לנסות ולבקש מהגורם הרלוונטי להסיר את הערך השלילי הבעייתי. נכון שאם הבעיה נעוצה בתוכן שפורסם באתר חדשותי חזק, הסיכוי שתזכו לשיתוף פעולה שואף לאפס.. אבל אם מדובר במקור זניח יחסית– שווה לכם לנסות.
  5. למה לחכות שתהיה בעיה? הקדימו תרופה למכה – נוכחות דיגיטלית היא עניין חשוב וכדאי לדאוג לזה מלכתחילה כטיפול מונע, ולמזער מראש נזקים אפשריים של תוצאות שליליות.

ככל שתחזקו את האזכורים החיוביים עליכם, בין אם ברשתות החברתיות, בקידום אורגני ו/או ממומן בגוגל, וכמובן תחזוקה מספקת של ערוץ יוטיוב, תוכלו להתמודד עם אזכורים שליליים ביתר קלות בהמשך, אם יצוצו כאלה.

דילוג לתוכן